Pressrelease
Den nya RANGER Diesel är gjord för att uppfylla de högsta standarderna under de kommande åren. Den helt nya tre-cylindriga Kubota-dieselmotorn är den mest kraftfulla motorn i sin klass, som levererar 24,8 hästkrafter och 40,8 ft.lb vridmoment. Den ger också mer konsekvent kraft och bättre vridmomentfördelning för en jämnare gång. Den nya motorn ger också lägre ägandekostnader tack vare över 200 timmar mellan serviceintervallerna, plus en längre filterlivslängd och lägre oljeförbrukning. Med den högsta topphastigheten i sin klass på 65km/h, är RANGER DIESEL byggd för tunga last och långa sträckor.
RANGER Diesel är byggd för jobbet till hands och alla jobb efter det. Med 1134 kg dragkapacitet och 720 kg nyttolastkapacitet skrapar man bara på ytan när man säger “kapabel”. Ranger Diesel har också högsta markfrigång i sin klass på 33cm – en ökning med 20% från föregångaren.
Den nya RANGER Diesel har on-demand fyrhjulsdrift (AWD), vilket innebär att alla fyra hjulna kopplas in automatiskt när fordonet behöver mer fäste och återgår till tvåhjulsdrift när den inte gör det. Den elektriska servostyrningen (EPS) gör att du kan köra hela dagen med mindre trötthet och Polaris installerade också teknik som motorbromssystemet (EBS) med Active Descent Control (ADC) som sköter bromsningen nedför för smidiga och kontrollerade körningar i branter utför med eller utan en last.
Fler av de rätta verktygen
Polaris är stolt över att kunna erbjuda över 200 tillbehör till nya RANGER Diesel. Från hyttsystem till vinschar och plogar finns ett tillbehör som väntar på att göra RANGER-arbetet ännu tuffare och smartare. Ranger Pro Shield Cab System erbjuder tre gånger bättre dammförsegling än konkurrenterna, med flera vindrutor, dörrar, bakpaneler och takalternativ för alla situationer. RANGER Diesel är bättre rustad än någonsin för att fungera tillfredställande året runt!